Directe link:
Directe link:
Een tijdje terug hebben we gesprekken gevoerd met de bierbrouwer en de directeur van het bierbedrijf Gulpener uit Limburg. Hun definitie van MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen), zeg maar Duurzaam, is: “Meerwaarde creëren voor de omgeving, in alles wat je doet.”
Dat gaat veel verder dan ‘green washing’… een sausje groen om het geweten van ons moderne consumenten te sussen. En dat kan omdat de eigenaren geduld hebben en een lange-termijn visie, met een oprecht verantwoordelijkheidsgevoel.
Maar ik ben niet tegen Marketing. De brug naar Duurzaam kan bijvoorbeeld worden geslagen door Identiteitsmarketing. Dat draait de vragen om. In plaats van ‘wat wil de consument?’, kunt u uzelf de volgende zeven vragen stellen:
1. Waaraan kunnen consumenten uw produkten herkennen?
2. Wat mist de wereld als uw organisatie er niet meer is?
3. Kan de concurrent dat niet bieden dan?
4. Wat belooft u uw klanten?
5. Wat wilt u als leidinggevende/eindverantwoordelijke in uw leven bereiken?
6. Wat wilt u doen voor uw klanten?
7. Wat zou u aan hen willen verkopen en waarom?
Dat geeft een prachtig gesprek en startpunt van een hele nieuwe en frisse kijk op succesvol vermarkten en verkopen.
De door ons geschreven casusbeschrijving naar aanleiding van de interviews vindt u in ‘Identiteitsmarketing’ van Kaj Morel.
Neem contact op om hier vrijblijvend over door te praten: 06 – 1244 6086. Of volg FRISSE BRONNEN op Facebook voor meer inspirerende artikelen.